Notice: Array to string conversion in /www/zsrudna.info/templates/themza_j17_06/index.php on line 3
Logopeda - dla ucznia

Rozmaitości

Statystyka

Odsłon artykułów:
3187989

Notice: Undefined variable: showNone in /www/zsrudna.info/templates/themza_j17_06/index.php on line 67

Logopeda - dla ucznia

  UWAGA UCZNIOWIE!

Żeby prawidłowo wymawiać SZUMKI, CISZKI, SYCZKI I GŁOSKĘ eR,

takie oto zasady sobie do głowy wklej:

najważniejsza wśród nich jest codzienna praca,

bo tylko ona poprawną głoską się odpłaca!

Czuj potrzebę częstych ćwiczeń języka,

zrozum konieczność, by spod kontroli Ci się nie wymykał!

Wszystkich bliskich zatrudniaj do pomocy,

niech brat zrezygnuje na chwilę z zabaw przy procy.

Systematycznie powtarzaj buzi wygibasy,

wiedzą o tym już nawet małe bobasy!

Cóż to zatem jest takiego wielkiego,

byś przed lustrem stanął 3x dziennie, kolego?

ααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααα

 

OTO KLIKA ZABAWOWYCH ĆWICZEŃ LOGOPEDYCZNYCH,
KTÓRE MO
ŻECIE WYKONYWAĆ W DOMU POD NADZOREM RODZICÓW
:

ĆWICZENIA ODDECHOWE

Stanowią nierozłączny element zajęć logopedycznych. Dzięki nim utrwalacie i uczycie się prawidłowo oddychać oraz wydłużać fazę wydechową, co jest niezmiernie ważne podczas terapii logopedycznej.

puszczanie baniek mydlanych i dmuchanie na nie

• nadmuchiwanie balonów

• wypuszczanie powietrza jak z balonika (wydech ustami)

• dmuchanie na kawałki (kulki) waty, skrawki papieru, piłeczki pingpongowe (można wprowadzić element rywalizacji – dmuchać do celu, do specjalnie stworzonych bramek)

• zabawy ze słomką, np. dmuchanie przez słomkę na lekkie przedmioty, np. styropian, skrawki papieru, przenoszenie za pomocą słomki kawałka papieru w wyznaczone miejsce

• dmuchanie na przedmiot unoszący się, zawieszony bądź opadający, np. na piórko, kartkę, jak najdłuższe utrzymywanie przedmiotu w powietrzu

• gwizdanie, gra na fletach

• „wąchanie” kwiatów (wdech nosem)

• śpiewanie samogłosek, np. aaaaaauuuuuuooooooeeeeeeaaaaaiiiiiiiiiooooooooyyyyyyy

• przetaczanie powietrza w ustach (usta zamknięte) z jednej strony na drugą

• liczenie do 10 na jednym wydechu

 

II ĆWICZENIA SŁUCHOWE

Czy zdajecie sobie sprawę z tego, że otacza nas niesamowicie dużo dźwięków? Wystarczy uchylić okno i wraz z bliską osobą dorosłą (mamą, tatą, babcią, dziadkiem) nasłuchiwać przez chwilę, po czym wymienić się informacjami o tym, co się usłyszało. Zapewne będą to takie odgłosy, jak: szczekanie psa, przejeżdżający samochód, autobus, pociąg, rozmowa sąsiadów itd.

Inne ćwiczenia słuchowe znajdują się w Strefie Rodzica.

 

III ĆWICZENIA PRZYGOTOWUJĄCE ARTYKULATORY:

 

DO WYWOŁANIA GŁOSEK SZEREGU SZUMIĄCEGO: SZ, Ż, CZ, DŻ

DO WYWOŁANIA GŁOSKI R

1.      Oblizywanie warg dookoła czubkiem języka przy szeroko otwartej buzi.

2.      Dotykanie czubkiem języka kącików ust (naprzemiennie).

3.      Wysuwanie języka w kierunku nosa i brody.

4.      „Mycie” językiem zewnętrznej powierzchni górnych  zębów.

5.      Liczenie czubkiem języka górnych zębów.

6.      Wypychanie językiem policzków.

7.      Wysunięcie warg do przodu i utworzenie tzw. „rybiego pyszczka”.

8.      Cmokanie do przodu i na boki.

9.      Podnoszenie języka do wałka dziąsłowego, za górne zęby („magiczne miejsce”, „garaż”).

10.  Stukanie czubkiem języka w „magiczne  miejsce”.

11.  Malowanie obrazka czubkiem języka na podniebieniu.

12.  Przyklejenie czubka języka do podniebienia z jednoczesnym opuszczaniem żuchwy („glonojad”).

1.      Wysuwanie i wsuwanie szerokiego języka z jamy ustnej (w jamie ustnej jego boki powinny dotykać zębów trzonowych).

2.      Masaż języka – wysuwanie i wsuwanie języka przez zaciśnięte wargi, a potem przez zaciśnięte zęby; przygryzanie boków języka zębami trzonowymi z jednoczesnym unoszeniem czubka języka do wałka dziąsłowego.  

3.      Parskanie.

4.      Kląskanie czubkiem języka.

5.      Dmuchanie na czubek języka uniesiony w kierunku górnego wałka dziąsłowego.

6.      Liczenie górnych i dolnych zębów czubkiem języka przy szeroko otwartej buzi.

7.      Unoszenie języka w kierunku nosa.

8.      Zdmuchiwanie skrawków papieru z czubka języka.

9.      Szybkie i wielokrotne wymawianie głoski T (usta otwarte, żuchwa nieruchoma).

10.  Szybkie i wielokrotne wymawianie głoski D (usta otwarte, żuchwa nieruchoma).

11.  Szybkie i naprzemienne wymawianie głosek T i D (td td td td td td… ).

12.  Szybkie i naprzemienne wymawianie głosek T, D i N (tdn tdn tdn…).

 

 

 

Powiększanie tekstu
Fundacja KGHM
Poznaj Polskę
Laboratoria przyszłości
matzoo
zielona flaga.jpg

Online

Odwiedza nas 248 gości oraz 0 użytkowników.





Notice: Undefined variable: list in /www/zsrudna.info/templates/themza_j17_06/html/pagination.php on line 150

Notice: Undefined variable: html in /www/zsrudna.info/templates/themza_j17_06/html/pagination.php on line 150

Notice: Undefined variable: list in /www/zsrudna.info/templates/themza_j17_06/html/pagination.php on line 151
Powered by Joomla!®.
Notice: Undefined variable: list in /www/zsrudna.info/templates/themza_j17_06/html/pagination.php on line 150

Notice: Undefined variable: html in /www/zsrudna.info/templates/themza_j17_06/html/pagination.php on line 150

Notice: Undefined variable: list in /www/zsrudna.info/templates/themza_j17_06/html/pagination.php on line 151
Designed by: joomla 1.6 templates php hosting Valid XHTML and CSS.