Notice: Array to string conversion in /www/zsrudna.info/templates/themza_j17_06/index.php on line 3
,,MAGIA WODY W OGRODACH I WSZECHŚWIECIE’’

Statystyka

Odsłon artykułów:
2965392

Notice: Undefined variable: showNone in /www/zsrudna.info/templates/themza_j17_06/index.php on line 67

,,MAGIA WODY W OGRODACH I WSZECHŚWIECIE’’

DSC 0119

W dniu 22.06. uczestniczyliśmy w wycieczce do Wrocławia, której tematem przewodnim była woda. Pierwszym punktem programu była wizyta we wrocławskim ZOO i Afrykarium, które znajduje się na terenie wrocławskiego zoo. Obiekt w bogatej oprawie prezentuje życiodajne wody Afryki i przedstawia ekosystemy związane ze środowiskiem ,,Czarnego Lądu’’. To nie tylko egzotyczne ryby, ale także ptaki i ssaki – w sumie ponad 200 różnych, czasem bardzo rzadkich gatunków. Podczas wizyty w Afrykarium przekonamy się, jak bardzo zróżnicowana jest flora i fauna „czarnego kontynentu”. Odwiedzając kolejne krainy tematyczne zobaczymy gatunki charakterystyczne dla danego regionu.  Duże wrażenie zrobił na dzieciach podwodny tunel, w którym można było podziwiać rekiny, żółwie, płaszczki i nieduże ryby. Następnie zwiedzano pięknie położone, gromadzące rozliczne gatunki zwierząt ZOO.

Następnie przejechaliśmy do ,,Hydropolis’’. To nowoczesne muzeum wodzie. W zabytkowym podziemnym zbiorniku wodnym, pochodzącym z XIX wieku, mogliśmy zgłębiać naszą wiedzę na jej temat w ośmiu różnych strefach tematycznych. Mieliśmy okazję na chwilę usiąść w batyskafie i poznać legendarną podróż do najgłębszego miejsca na Ziemi. Zgłębiliśmy techniki kamuflażu podwodnych stworzeń, życie raf koralowych. Z wielkim zainteresowaniem oglądaliśmy wodne wynalazki starożytnych inżynierów, omawialiśmy zasady działania stworzonych maszyn. Podczas zwiedzania pełnego wrażeń z chęcią oddaliśmy się chwili błogiego odpoczynku w strefie relaksu, gdzie w bajkowej i fantastycznej scenerii nabieraliśmy sił do dalszego zwiedzania. Na koniec czekała nas nie lada gratka. W ostatniej sali zobaczyliśmy wielkie rury zawieszone na linach nad naszymi głowami, a przy ścianie ogromny pojemnik wypełniony delikatnym, ptasim puchem. Pani przewodnik opowiedziała nam o zjawisku powstawania burzy, a potem własnymi siłami mieliśmy rozhuśtać wielkie rury, aby wywołać burzowy grzmot i porywisty wiatr wśród piór. Zabawa była fantastyczna.

Kolejnym etapem, była chwila odpoczynku i relaksu a przede wszystkim ochłody w ten upalny dzień podczas jedzenia lodów w Mc Donaldzie.

Wycieczka była najlepszym przykładem łączenia zabawy z nauką. Życzymy wam owocnego i aktywnego wypoczynku podczas wakacji .

Alicja Straszewska

Powiększanie tekstu
Fundacja KGHM
Poznaj Polskę
Laboratoria przyszłości
matzoo
zielona flaga.jpg

Online

Odwiedza nas 112 gości oraz 0 użytkowników.

Notice: Undefined variable: list in /www/zsrudna.info/templates/themza_j17_06/html/pagination.php on line 150

Notice: Undefined variable: html in /www/zsrudna.info/templates/themza_j17_06/html/pagination.php on line 150

Notice: Undefined variable: list in /www/zsrudna.info/templates/themza_j17_06/html/pagination.php on line 151
Powered by Joomla!®.

Designed by: joomla 1.6 templates php hosting Valid XHTML and CSS.